سرانه آموزشی تبریز پایین تر از میانگین کشوری است

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجانشرقی با تاکید بر لزوم توسعه فضای آموزشی تبریز به جهت سرانه آموزشی پایین در مقایسه با میانگین کشوری و با بیان اینکه ارتقا فضاهای آموزشی، زمینهساز ارتقاء کیفیت آموزشی است، وضعیت سرانه دانشآموزی شهرستان تبریز را مورد اشاره قرار داد و گفت: توجه به توسعه فضاهای آموزشی در این شهرستان باید در اولویت قرار بگیرد.
به گزارش سهره آنلاین، اسفندیار صادقی امروز سهشنبه نوزدهم فروردینماه در جلسه نهضت مدرسهسازی که با حضور تعدادی از فرمانداران و شهرداران برگزار گردید با اشاره به مردمیسازی نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی اظهار کرد: باید از این فرصت طلایی که در رابطه با آموزش و پرورش ایجاد شده و عالیترین مقام اجرایی کشور به این مسئله ورود کرده است، استفاده کنیم. برگزاری ۲۳ جلسه در این خصوص با حضور شخص آقای دکتر پزشکیان، حرکتی بزرگ و بیسابقه در طول تاریخ تعلیم و تربیت است.وی با اشاره به تسلط و دغدغهمندی ریاست جمهوری بر مسائل خُرد و کلان نظام تعلیم و تربیت از محتوای کتاب گرفته تا کیفیت جذب نیروی انسانی بر لزوم عملگرایی تاکید نمود و افزود: با توجه به حساسیت موضوع و تاکید شخص رئیس جمهوری، نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی باید یکی از اولویتهای مسئولان باشد؛ چرا که همگی به این مسئله واقف هستیم که زیربنای توسعه هر کشوری آموزش و پرورش است.
وی، نگارش بخش عمده الگوی عمل نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی توسط ریاست جمهوری را مورد اشاره قرار داد و گفت: نگارش این برنامه و تعریف کارگروهها کمیتههای تخصصی در آن، نشانگر نگاه تخصصی اقای دکتر پزشکیان به مسائل آموزشی است.مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجانشرقی با تاکید بر مردمیسازی نهضت توسعه عدالت آموزشی در فضاهای آموزشی، خاطرنشان کرد: مردم میتوانند در آجر به آجر مدرسه نقش داشته باشند. هر جا که به مردم بها دادهایم به نتایج بسیار خوبی دست یافتهایم و با بهرهگیری از تجارب موفق مشارکت مردم در زمینههای مختلف میتوان نهضت مدرسهسازی را به خوبی پیش برد. وی بر لزوم شناسایی نیازها و تهیه فهرست دقیق و شناسنامه پروژههای اولویتدار و تجهیزات مورد نیاز بر اساس اطلس فضاهای مدارس و برگزاری جلسات و تشکیل کارگروههای لازم تاکید نمود و گفت: ضرورت دارد فرمانداران شهرستانها با تمام توان پای کار بیایند.
صادقی خاطرنشان کرد: ۲۳۱ پروژه در سطح استان شامل ۱۱۰۴ کلاس در حال اجرا بوده و باید عملکردمان با همکاری بین بخشی و همافزایی بهگونهای باشد که شأن و جایگاه استان آذربایجانشرقی، حفظ گردد.صادقی در ادامه با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در دستگاه تعلیم و تربیت، بر لزوم توجه به کیفیت جذب، توانمندی و تخصصگرایی در استخدامها تاکید نمود و افزود: تا زمانی که به این دستگاه به چشم بنگاه کاریابی نگاه کنیم، چارهساز نخواهد بود و اصل باید بر جذب افراد توانمند و علاقهمند باشد.داود گرشاسبی، فرماندار شهرستان تبریز نیز در ادامه با بیان اینکه توسعه عدالت در فضاهای آموزشی یکی از شعارهای اساسی ریاست محترم جمهوری است، تصریح کرد: سیاستگذاری مدیریت استان نیز بر همین اساس بوده و این جلسه با هدف هماندیشی در راستای پیشبرد هر چه بهتر اهداف و محورهای این نهضت برگزار شده است.
وی با بیان اینکه مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش به عنوان عاملی موثر میگذرد، ادامه داد: درصورت اجماع نظام سیاسی و حاکمیت و برنامههای بالادستی بر این محور که پیشبرد مسیر توسعه با گذر از مسیر تعلیم و تربیت محقق میشود، شاهد آموزشو پرورشی پویا و کشوری توسعه یافته خواهیم بود.وی با اشاره به عوامل موثر متعدد در شکوفایی نظام تعلیم و تربیت، ابزارهای پیشرفته و محتوای درسی، دانشآموزان، مدارس و کالبد نظام آموزشی، معلمان را از آن جمله دانست و نگاه جمعی و کار تیمی را از شاخصهای توسعه برشمرد و نهادینه کردن شاخصهای توسعه را قابل تحقق از آموزش و پرورش و کلاسهای درس دانست.ظفر محمدی، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در ادامه این جلسه نهضت مدرسهسازی را جزو برنامههای اصلی و اولویتدار عنواننمود و با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به توسعه فضاهای آموزشی گفت: تاکید ریاست محترم جمهوری بر کار عملیاتی در زمینه نهضت مدرسهسازی و عملگرایی بوده است و برنامهنویسی توسط شخص رئیس جمهوری در این خصوص هم نشانگر دغدغهمندی دکتر پزشکیان نسبت به این مسئله است.
وی با اشاره به سوابق اجراییاش خاطرنشان کرد: با تمامی موانع و مشکلات و مسائل آشنا هستیم؛ اما در زنینه نهضت توسعه عدالت آموزشی در فضاهای آموزشی با کسی تعارف نداریم و جلسات برگزار شده در این خصوص باید جدی گرفته شده و موارد مورد تاکید انجام گیرد.وی یادآور شد: برش یک ساله در اختیار فرمانداران قرار گرفته و بر همین اساس جلسات لازم باید با دعوت از خیران، واحدهای صنعتی و تولیدی و امور مالیاتی برگزار شده و فرمانداران به وضعیت شهرستان اشراف داشته باشند.محمدی با تاکید بر لزوم مردمیسازی نهضت توسعه عدالت آموزشی در فضاهای آموزشی متذکر شد: نهضت توسعه عدالت آموزشی در فضاهای آموزشی نباید در قالب جلسات بدون عمل و نتیجه و یا در قالب ارقام و گزارشات خلاصه شود.
فرهاد فرهودی، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان نیز در ادامه با تشریح برش یکساله نهضت توسعه عدالت آموزشی در فضاهای آموزشی و با قدردانی از همراهی فرمانداران، نقش مشارکت شهرداریها را در اجرای نهضت توسعه عدالت آموزشی در فضاهای آموزشی و تعریف وظایف خاص برای آنان را در برنامه عملیاتی نهضت مدرسه سازی مورد اشاره قرار داد.وی در خاتمه بر لزوم بهرهمندی از ظرفیت خیران و بخش خصوصی و صنایع و داشتن ارتباط تنگاتنگ با مجمع خیران در شهرستانها تاکید کرد. در ادامه این جلسه فرمانداران و شهرداران به ارائه نکته نظرات خود در این زمینه پرداختند.
برچسب ها :آموزش و پرورش ، سرانه آموزشی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0